Magazin Resita

Profi

Magazin Resita reprezinta pagina unde puteti gasi informatii utile despre Magazin Resita: Profi.

Lantul de magazine PROFI Romania este detinut de Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), fondul polonez de private equity administrat de Enterprise Investors (EI).
Rețeaua de magazine de discount și de cartier PROFI a fost fondată în 1979 în Belgia, si în 2006 numara 146 de unități în Belgia, Ungaria și România. În anii următori, și-a continuat extinderea către diferite părți din Moldova, Muntenia și Oltenia. Un salt important l-a constituit achiziționarea unei alte rețele românești de retail cu o foarte bună reputație, Albinuţa.

Pasul cel mai important s-a făcut la sfârşitul anului 2009, când afacerea din România, constituită déjà din 67 de magazine, a fost achiziţionată integral de Enterprise Investors (EI). Această acțiune s-a finalizat în martie 2010.

De acum separată de magazinele din Belgia și Ungaria, și bucurându-se atât de forța financiară, cât și de planurile de crestere foarte ambițioase ale celor de la EI, rețeaua magazinelor PROFI reunite în cadrul companiei PROFI Rom Food Srl. a început să se extinda într-un ritm până atunci nemaiîntâlnit în retailul românesc.

Într-un singur an, au fost inaugurate 26 de magazine, ceea ce a determinat reputata publicație de afaceri Ziarul Financiar să califice PROFI drept lanțul de retail modern din România cu cea mai agresivă extindere în 2011. La sfarsitul anului 2012, PROFI număra déjà 149 de magazine, in 2013 a deschis 63 de magazine iar pentru 2014 retailer-ul vrea sa mentina ritmul de expansiune vizand 300 de unitati pentru viitorul apropiat.

Aproximativ 200.000 de clienți calcă pragul magazinelor PROFI în fiecare zi pentru a se bucura de cele peste 5000 de produse oferite de acestea, multe dintre ele la unele dintre cele mai bune prețuri de pe piață. PROFI incurajează producția locală, aproximativ 80% din sortimentația PROFI fiind produsă în România.

Succesul PROFI se datorează într-o măsură considerabilă și numărului din ce in ce mai mare de branduri proprii care tind să se apropie de 20% din totalul produselor.

Acționând într-un mediu economic foarte competitiv, în care granițele tradiționale dintre magazinele discount, supermarketuri și hypermarketuri devin tot mai puțin relevante, magazinele PROFI se remarcă printr-un model de afaceri propriu ce combină produse de calitate și promoții atrăgătoare, prospețime și accesibilitate în imediata proximitate a locului unde locuiesc clienții lor.

Reteaua este raspandita in intrega tara si opereaza cu magazine in format standard, City si Mall. Cu aproximativ 5000 de angajati la sfarsitul lui 2013, la care se vor adauga încă cel puțin 1000 în 2014, PROFI reprezinta unul dintre marii angajatori din România.
Luna decembrie a anului 2013 a adus la Bucuresti cel mai ambitios si spectaculos proiect al retailer-ului, un proiect unic in lume – PROFI Ice Store - primul magazin alimentar din gheata din lume. Constructia de gheata amplasata in Piata George Enescu (langa Ateneul Roman) s-a bucurat de un real succes in randul vizitatorilor in perioada 6 – 24 decembrie, atat cat a functionat si a depasit cu mult granitele tarii, ajungand sa fie mediatizat pe toate meridianele globului.

Totodată, magazinele PROFI acționează ca un bun vecin care își asumă un rol social. PROFI a inaugurat campania “Profi te premiază!”, acțiune în care compania și partenerii săi au investit peste un milion si jumatate de euro pentru a dota aproape 400 de școli cu 5381 de calculatoare legate in retea, și alte 226 de școli cu tot atatea videoproiectoare. Campania a fost desfășurată de-a lungul a trei ani consecutivi – 2011, 2012, 2013, si a avut Ministerul Educației Nationale ca partener.

O comunicare inovatoare in domeniile marketing si PR fac din PROFI o companie care imbogateste si patrimoniul cultural romanesc. Spre exemplu, in septembrie 2011, PROFI l-a invitat pe Manfred Stader, unul din marii pictori 3D ai lumii, care a amplasat una dintre lucrările sale stradale în fața magazinului PROFI din Bulevardul Libertății, în București, fiind foarte apreciata atat de presa, cat si de public, in general. Aceasta lucrare a fost reamplasata in 2012 in Brasov, spre satisfactia locuitorilor acestui oras.

PROFI a dat un impuls si industriei publicitare prin introducerea unor idei proaspete si puternice care genereaza numeroase discutii si recunoasterea brandului.

Iar nu in cele din urma, in 2012, a fost inaugurat un birou PROFI la Cracovia, in Polonia, in intentia de a plasa compania pe o pozitie concurentiala mai buna, prin posibilitatea de a oferi clientilor din Romania produse poloneze de calitate, la preturi mai mici. Aceasta se va realiza prin utilizarea vastelor contacte si know-how acumulate de companie, precum si datorita importantei sustineri financiare de care aceasta se bucura.

Galerie foto