Piata bucuresteana a livrarilor la domiciliu este dominata de marile lanturi de fast food, insa locuitorii Capitalei par a refuza celebrii hamburgeri in favoarea diverselor sortimente de pizza.
Aceasta specialitate italiana gustoasa si versatila este comandata zilnic de aproximativ 10.000 de bucuresteni, care cauta o solutie practica si accesibila pentru pauza de masa. Intreaga piata de fast food este estimata la peste o jumatate de miliard de euro, iar din aceasta suma pizza reprezinta aproximativ 10%.
In tara noastra au fost infiintate 17.059 firme care au ca obiect de activitate afaceri cu restaurante, iar 2.872 au aparut dupa 1 ianuarie 2011. Insa dintre toate acestea doar 346 dintre ele au in denumirea firmei termenul "pizza" - 15% fiind deschise numai in ultimul an, cu 100 mai multe decat in 2010.
La nivelul intregii Capitale, numarul de comenzi pentru pizza a inregistrat o crestere notabila, confirmand inca o data proverbul romanesc "Pofta vine mancand". Ce poate fi mai usor si mai tentant atunci cand se apropie ora de masa decat sa plasezi o comanda rapida pentru pizza preferata? Bucurestiul abunda in pizzerii care se intrec in oferirea celor mai bune oferte, celor mai avantajoase preturi, celor mai gustoase produse si rapide servicii de livrare. Potentialul acestei piete este unul impresionant, cu vanzari care depasesc lejer 65 de milioane de euro.
Vanzarile inregistrate de o pizzerie depind in mod direct de anumite ore ale zilei si de anumite zile din saptamana, momente in care clientii lor isi directioneaza atentia catre comandarea mesei de pranz sau seara. Clientii sunt fie corporatisti fie din alte categorii, insa pentru fiecare in parte usurinta de a comanda, gustul mancarii si rapiditatea livrarii sunt esentiale.
O mare parte a succesului pe care il au pizzeriile pe piata livrarilor la domiciliu se datoreaza modalitatilor inovatoare prin care acestea au reusit sa fie mai accesibile fata de clientela. Tehnologia este cuvantul cheie aici. Pizzicato.ro este primul restaurant care a abordat segmentul utilizatorilor de smartphone, reprezentat de cei care cauta mereu solutii inteligente si intuitive pentru eficientizarea timpului lor. Aceasta pizzeria a dezvoltat in 2012 prima aplicatie pentru pizza delivery, disponibila pe Android si iOS. Succesul aplicatiei e fost unul rasunator, iar la scurt timp dupa concurenta a inceput sa-i urmeze exemplul.
Accesibilitatea, usurinta si varietatea modalitatilor prin care se poate plasa o comanda pentru pizza cu livrare la domiciliu reprezinta doar unul dintre motivele pentru care bucurestenii aleg sa savureze acest preparat italian. Gustul sau bun este un alt factor determinant pentru popularitatea incontestabila pe care o inregistreaza pizza in randul consumatorilor Capitalei.